Karlslund
Bekväma ridleggings i ett mycket elastiskt material med kompressionseffekt.
Egenskaper
- Stretchiga ridtights med bra passform.
- Perfekta för varma dagar, tack vare materialets svettransporterande egenskaper.
- Tyget är också relativt tunt och passar bra för sommarens ridturer.
- Helskodda med silikon (töltande islandshästar), vilket ger ryttaren bra fäste i sadeln.
- Inga sömmar på insidan av benen.
- En dragkedjeförsedd ficka fram och en bak vid linningen med plats för mobil etc.
- Silikonlogga bak.
Teknisk beskrivning
- Material: 90% polyester, 10% spandex
- Färg: Svart
- Storlek: 34, 36, 38, 40, 42, 44, 46, 48


















Yvonne (verifierad ägare) –
Monika Hidås (verifierad ägare) –
Smidiga tights med bra ”grepp” i sadeln. Normala i storlek.
Hanna (verifierad ägare) –
Sitter perfekt och är superbekväma. Jag hade köpt ett par till om de hade funnits i fler färger.
Gunilla (verifierad ägare) –
Supersköna och bra passform.
Marie (verifierad ägare) –
Alexandra (verifierad ägare) –
Linda (verifierad ägare) –
Caroline (verifierad ägare) –
Bra kvalité och med mycket stretch. Bra ficka för mobil.
Jeanette (verifierad ägare) –
Ruskigt sköna tights!!
Lena Karin (verifierad ägare) –
Anonym kund (verifierad ägare) –
Normala i storlek, bra kvalitet och väldigt sköna!
Britt-Marie (verifierad ägare) –
Jätte nöjd
Gun (verifierad ägare) –
Anonym kund (verifierad ägare) –
Therése (verifierad ägare) –
Marita (verifierad ägare) –
perfekta
Anonym kund (verifierad ägare) –
Angelica (verifierad ägare) –
Jätte sköna!
Jenny (verifierad ägare) –
Anonym kund (verifierad ägare) –
Väldigt bekväma. Lite stora i storleken.
Karin (verifierad ägare) –
Jättebra men lite stora i storleken! Kommer skicka tillbaka för att testa 44 istället.
Karin (verifierad ägare) –
Superbra! Förvånad att jag kan ha dessa dock, de är 1 storlek under vad jag har i vanliga byxor och t ex på Hööks brukar jag snarare behöva gå upp i strl.
Elinor (verifierad ägare) –
Susanne (verifierad ägare) –
Anonym kund (verifierad ägare) –
Jättefina byxor, bra kvalité. Upplever dem som ganska långa. Skulle gärna köpa dem i ljusare färg då svart kan bli varmt på sommaren
Ann-Louise Rösholmen (verifierad ägare) –
Jag har storlek 40-42 på byxor , dessa satt perfekt
Lena (verifierad ägare) –
Susanne K (verifierad ägare) –
Skönaste ridbyxorna jag provat! Hög midja och bra fickor. En för mobil och en diskret insydd i linningen. Storleken klockren jämfört med vad jag har i andra kläder.
Pernilla (verifierad ägare) –
Fina och i rejäl kvalité Ganska höga i midjan.
Anonym kund (verifierad ägare) –
Marie (verifierad ägare) –
Sköna
Viktigaste att veta: Normala i storlek
Sylvia (verifierad ägare) –
Sköna byxor
Christina (verifierad ägare) –
Åsa (verifierad ägare) –
Väldigt snygga och med bra passform. Blir sommarens bästa ridbyxor, lagom tunna!
Anonym kund (verifierad ägare) –
Mycket bra passform, är supernöjd.
linda (verifierad ägare) –
Mahlin (verifierad ägare) –
Anonym kund (verifierad ägare) –
Grymt sköna! Normal i storlek.